Emirdağ Kültür ve Folklor Portalı - Yönetici Paneli: Haberler

Emirdağ Kültür ve Folklor Portalı - Yönetici Paneli: Haberler
OYY EMİRDAĞ Oyy Emirdağ!
Ooyy benim sahipsiz ve yetim memleketim!
Senin için derler ki:
Ulu çınarlar gibi derindedir kökleri
Önce Cırgın’dı adı
Sonra Abdülaziz’e izafeten
Aziziye oldu diye
Başlarlar anlatmaya.
Kimi yoğurdundan dem vurur
Taş gibi der.
Kimi Salı pazarından
Fiyatlar ateş gibi
Adaçal’dan Bademlik’ ten
Yorgun Dede’den söz eder kimi.
İyi hoş,güzel de
On yıllardır
Ne bir fabrika bacası yükselir göklerinde
Ne okulların okul
Ne de yolların yol gibidir.
Bu halinle sen
Hayırsız oğulları
Ve hoppa kızları olan
Ölmüş bir hovardanın dulu gibisin.
Güzelsin,hoşsun,iyisin
Lâkin
Önce zengin ettiklerin terk edip gitmiş seni
Sonra okutup adam ettiklerin.
Kimi İstanbul’a,kimisi Antalya’ya,kimi Eskişehir’e.
Hakir gördüklerinse Yörük diye
Toplamışlar tası tarağı
Göçmüşler Brüksel’e.Berlin’e,Lion’a,Saint-etienne’e.
Benimse elimden bir şey gelmez.
Oturup ağlarım kimsesizliğine
Bir de kahırlı şiirler söylerim senin için.
Sonra
Çıkarım dağlarına haykırırım:
Oyy Emirdağ
Kaderin niçin kara?
Ve niçin Diyarbakır’ı duyduğu kadar
Sesini duymuyor Ankara?
Oyy Emirdağ
Ooyyy benim sahipsiz ve yetim memleketim!....
AHMET KÖKEN
Share on Google Plus

About topakev

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 yorum: